Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan palveluita myy Jätekukko Oy (y-tunnus 1710559-7). Jätekukko Oy myy verkkokaupassaan palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa.
Tilaaminen ja tilausvahvistus
Palvelut tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://kauppa.jatekukko.fi ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Jätekukko Oy lähettää verkkokaupan kautta sähköpostitse kaikista tilauksista automaattisen tilausvahvistuksen, jossa on tilausta koskevat olennaiset tiedot, kuten:
- tilaustunnus sekä PIN-koodi (lajitteluaseman kuormien ostossa)
- tilauksen sisältö
- tilauksen hinta
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää, että asiakas on antanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta. Jos asiakas on tehnyt oston verkkokauppaan rekisteröityneenä, tilauksen sisällön voi tarkistaa verkkokaupasta omalta käyttäjätililtä.
Hinnat ja arvonlisävero
Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on esillä verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Jätekukko Oy pidättää oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR).
Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.
Toimitus itsepalvelu lajitteluasemilla
Ostettu palvelu suoritetaan asiakkaalle lähetetyn tilausvahvistuksen mukaisesti. Verkkokaupassa ilmoitettu/maksettu palvelutuote on käytettävä yhden (1) kuukauden kuluessa ostopäivästä.
Jos asiakas on ilmoittanut/maksanut kuorman etukäteen verkkokaupassa ja lajitteluasemalla asiointi tapahtuu miehitettynä aikana, on asiakkaan esitettävä tilausvahvistus lajitteluaseman henkilökunnalle. Asiakkaan on myös huomioitava, että rekisteritunnuksen puomien tunnistuskamera on toiminnassa myös miehitettynä aikana, joten etukäteen verkkokaupassa ilmoitettu/maksettu kuorma kuittautuu käytetyksi silloinkin.
Useita eri palvelutuotteita verkkokaupassa ilmoittaneen/maksaneen asiakkaan on huomioitava järjestys, jolla tuotteet kuittautuvat käytetyiksi. Kun asiakas asioi lajitteluasemalla, palvelutuotteet kuittautuvat käytetyiksi maksullisuusjärjestyksessä (sekä vanhimmasta uusimpaan) seuraavassa järjestyksessä:
1. Maksullinen pienkuorma
2. Maksuton pienkuorma
Lisätietoa palvelun lunastamisesta löytyy osoitteesta www.jatekukko.fi/itsepalvelu.
Jätekukko Oy:llä on oikeus perua kauppa, mikäli asiakkaan tilaama palvelu ei ole saatavilla toimitushetkellä tai mikäli verkkokaupassa on selkeä ja merkittävä hinnoitteluvirhe.
Vaaralliset jätteet lajitteluasemalla
Asiakas hyväksyy tilauksen yhteydessä ohjeet vaarallisiin jätteisiin liittyen. Vaarallisia jätteitä otetaan vastaan itsepalvelulajitteluasemalla rajoitetusti. Verkkokaupan kautta tarjottava vaarallisen jätteen vastaanottopalvelu kattaa ainoastaan pieniä määriä aerosoleja, lyijyakut, maalit, liimat, lakat, öljyt kanistereissa ja kiinteä öljyiset jätteet, loisteputket ja -lamput sekä paristot ja pienakut. Palauta kodin vanhentuneet ja tarpeettomat lääkkeet maksutta apteekkiin. Tunnistamattomat jätteet on tuotava lajitteluasemalle vain henkilökunnan ollessa paikalla. Lajitteluaseman aukioloaika ja itsepalveluaika www.jatekukko.fi/itsepalvelu.
Tilattava kompostori
Kompostoria voidaan käyttää normaaleissa, kompostorille soveltuvissa käyttöolosuhteissa. Jätekukko toimittaa asiakkaalle tilausvahvistuksen yhteydessä linkin sähköiseen kompostointioppaaseen ja linkin kompostointi-ilmoituksen tekemiseen Jätekukolle.
Toimitus
Kompostoreja toimitetaan asiakkaille Jätekukon toimialueella. Toimitusaika on kahden viikon kuluessa tilauksesta. Jätekukko toimittaa kompostorin asiakkaalle uutena. Vastaanottaessaan kompostoria, asiakas tarkastaa saamansa laitteen, sekä toteaa laitteen vastaavan tilausta. Mikäli kompostori poikkeaa sovitusta, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä viipymättä Jätekukolle, kuitenkin viimeistään 14 vuorokauden kuluessa kompostorin saapumisesta. Mahdollisessa vikatilanteessa Jätekukko ryhtyy välittömästi toimenpiteisiin kompostorin toimintakuntoon saattamiseksi.
Kompostorin maksaminen
Kompostorin myyntihinta maksetaan Jätekukon verkkokaupassa. Jos asiakas peruu kaupan ja kompostori on ehditty toimittaa, on Jätekukolla oikeus laskuttaa erillisestä noudosta tulevat kustannukset asiakkaalta. Kompostori siirtyy asiakkaan omistukseen, kun myyntihinta on kokonaisuudessaan maksettu. Asiakas vastaa kompostorin säilytyksestä sekä käytöstä poiston jälkeen kompostorin hävittämisestä.
Kompostorin tyhjennys ja muu hoito
Asiakas vastaa kompostorin asianmukaisesta tyhjentämisestä sekä muusta hoidosta.
Isojen jäte-esineiden nouto (Noutokukko)
Nouto suoritetaan tilausvaiheessa sovittuna päivänä ja kellonaikana (noudolla on kahden tai kolmen tunnin aikaikkuna). Asiakkaan tulee olla paikalla ko. aikana luovuttamassa tavarat.
Nouto suoritetaan kahden henkilön voimin. Palvelu ei sisällä purkutyötä eikä pienten esineiden keräystä. Esineiden tulee olla kahden henkilön kannettavissa sekä siirtovalmiina. Emme nouda rakennus- tai remonttijätettä, purkujätettä, puutarhajätettä, vaarallista jätettä tai muuta vastaavanlaista tavaraa.
Asiakkaan tulee ennen noutoa tarvittaessa suojata lattiat ja seinäpinnat/nurkat, jos on mahdollista, että pinnat voivat vaurioitua noudon yhteydessä. Emme vastaa suojaamattomille pinnoille aiheutuneista vaurioista. Noutohenkilöt työskentelevät työkengät jalassa myös sisällä, jolloin esim. suojaamattomaan parkettiin voi tulla jälkiä. Yksi tavara saa painaa enintään 100 kg. Mikäli noutopaikka sijaitsee muualla kuin katutasossa, ja kiinteistöllä on hissi, tulee noudettavat esineet mahdollisuuksien mukaan purkaa ja pakata siten, että ne mahtuvat hissiin. Jätekukko pidättää itsellään oikeuden jättää ottamatta kuormaan yksittäisen jäte-esineen siinä tapauksessa, että jäte-esine ei painonsa, kokonsa tai muiden ominaisuuksiensa puolesta sovellu kahden noutohenkilön siirrettäväksi.
Peruuttamisoikeus
Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus erityistä syytä ilmoittamatta. Palveluiden peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.
Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava sopimuksen peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla (ensisijaisesti sähköpostilla tai postitse), postiosoite: PL 2500, 70101 Kuopio, sähköposti: asiakaspalvelu@jatekukko.fi. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että asiakas lähettää ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 14 vrk:n määräajan päättymistä. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla. Sähköpostiin on liitettävä seuraavat tiedot: tilaustunnus, tilaajan nimi, osoite ja puhelinnumero sekä kopio tilausvahvistuksesta.
Asiakkaan peruuttaessa sopimuksen, Jätekukko Oy palauttaa asiakkaalle kaikki saamansa suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Jätekukko Oy suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäistä tilausta tehdessään, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.
Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu. Osittain käytetystä palvelusta toimittajalla on oikeus jättää hyvittämättä käytetyn palvelun osuus kokonaishankintasummasta.
Jätekukon verkkokaupan palveluiden toimittamisesta vastaa Jätekukko Oy.
Reklamaatiot ja takuu
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta reklamoidessaan palvelun virheestä. Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti.
Lajitteluasema kuormat
Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla asiakaspalvelun sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@jatekukko.fi otsikolla ”Reklamaatio”.
Kompostorit
Takuuaikana tapahtuneesta kompostorin rikkoontumisesta on ilmoitettava välittömästi kompostorin valmistajalle.
Inora-kompostorilla on yhden vuoden takuu valmistus- ja materiaalivirheille. Kuvalliset reklamaatiot tulee tehdä osoitteeseen tilaukset@inora.fi
Biolanin kompostoreille myönnetään 20 vuoden runkotakuu. Takuu edellyttää kompostorin rekisteröimistä kompostorin mukana tulevien ohjeiden mukaan. Takuu ei koske kompostorin kuluvia osia.
Maksutavat
Palvelut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankin, S-Pankin, Ålandsbankenin, Aktian, Handelsbankenin, Danske Bankin, POP Pankin, Säästöpankin ja Nordean verkkopankkimaksut sekä Visa ja Mastercard -maksukortit sekä Mobile Pay. Maksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Verifonen sivuston kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone Finland Oy (0943819-9) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verifonella on maksulaitoksen toimilupa. Tilaustiedot lähetetään maksuvälittäjälle aina suojattua internetyhteyttä käyttäen.
Reklamaatiotapauksissa yhteydenotot tulee tehdä ensisijaisesti kauppiaaseen.
Verifone Finland Oy,
y-tunnus: 0943819-9
Vantaankoskentie 14 C
01670 Vantaa
Puhelin: +358 9 477 4330
www.verifone.fi
Väärinkäytös
Väärinkäytöksestä itsepalvelulajitteluasemalla veloitetaan Savo-Pielisen Jätelautakunnan vahvistaman jätetaksan mukainen maksu, http://www.jatelautakunta.fi/fi/taksat. Paperilaskuista veloitamme lisäksi laskutustapamaksua 1,50€/lasku.
Väärinkäytöksi luetaan, jos itsepalvelulajitteluasemalta siivotaan sinne kuulumatonta jätettä (käytetty aika laskutetaan tuntiveloituksena viiden minuutin tarkkuudella), lisäksi jäte laskutetaan erikseen. Väärinkäytöksi luetaan myös, jos itsepalvelulajitteluasemaa joudutaan siivoamaan tahallisen sotkemisen vuoksi. Maksu määrätään sille henkilölle, joka on tuonut jätettä pisteeseen. Lajitteluasemalta saa ottaa tavaraa itselleen ainoastaan tavaroiden kierrätyskontista eli Kiertokukosta. Alueella on tallentava valvontakamera.
Ylivoimainen este
Jätekukko Oy ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä johtuen verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisesta seikasta, kuten lakosta, sodasta, luonnonmullistuksesta tai vienti- ja tuontikiellosta tai force majeuresta.
Riitojen ratkaisu
Jätekukko Oy pyrkii aina ratkaisemaan palveluita koskevat erimielisyydet ensisijaisesti neuvottelemalla kohtuullisen ajan kuluessa. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, ja erimielisyydet saatetaan tuomioistuimen ratkaistavaksi, tulee kanne nostaa Pohjois-Savon käräjäoikeudessa.
Jätekukko Oy pyrkii aina ratkaisemaan palveluita koskevat erimielisyydet ensisijaisesti neuvottelemalla kohtuullisen ajan kuluessa. Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, ja erimielisyydet saatetaan tuomioistuimen ratkaistavaksi, tulee kanne nostaa Pohjois-Savon käräjäoikeudessa.
Asiakasviestintä
Jätekukko Oy voi lähettää asiakkailleen asiakaspalveluviestejä sähköpostiin ja puhelimeen. Asiakaspalveluviestit liittyvät asiakkaan tilaukseen verkkokaupasta. Viesteillä voidaan kerätä myös palautetta käytetystä palvelusta sen kehittämisen tueksi. Hyväksymällä verkkokaupan toimitusehdot ja tilaamalla verkkokaupasta asiakas hyväksyy asiakaspalveluviestien lähettämisen ja palautteen keräämisen.
Asiakaspalvelu
Asiakaspalvelumme auttaa teitä palveluihin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidät tavoittaa sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@jatekukko.fi. Liitä sähköpostin otsikkoon tilaustunnuksesi, mikäli asia koskee tekemääsi tilausta.
Asiakaspalvelumme auttaa teitä palveluihin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidät tavoittaa sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@jatekukko.fi. Liitä sähköpostin otsikkoon tilaustunnuksesi, mikäli asia koskee tekemääsi tilausta.
Muuta
Jätekukko Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Yhteystiedot
Yritys: Jätekukko Oy
Y-tunnus: 1710559-7
Osoite: PL 2500, 70101 Kuopio
Sähköposti: asiakaspalvelu@jatekukko.fi
Puhelin: 017 368 0152